måndag 2 juli 2012

Minisemester: Malmö

Här kommer en bildbomb från min lilla minisemester som jag och Daniel gjorde i veckan/helgen. Eller Lilla Sverigeresan Del 2, om man så vill (Del 1 gjordes i höstas).
Vi började i Malmö, vår gamla hemstad och en av de städer jag gillar allra mest. Vi kom dit i onsdags mitt på dagen och stannade i två nätter. Vi satte och åt på trappan vid kanalen direkt när vi kom. Blixten har ju aldrig varit i Malmö så han var lite chockad av alla människor. Men han gillade läget.


Vi checkade in på hotellet och jag fotade utsikten såklart. 

 På kvällen åkte vi till Sverker och Västra Hamnen. Där åt vi grillmiddag. Så himla gott!

Stina och Blixten var trötta (och jag var nog tröttast av alla, jag hade ju jobbat natt och sedan inte sovit alls).

Grillat, bearnaisesås och rosévin går alltid ner. 

Dagen efter hade vi bokat dejt med Maia och Harri på hundrastplatsen vid Ribban. Det blev hundhäng deluxe och Blixten och Harri träffade en hel massa olika hundar. Vissa var jättestora.

Men mest lekte de med varandra. De lyckades kliva i en kaffekopp, bränna sig och få kaffe över både sig och mig. 

Det här är Harri, min vän Maias hund. Han var ungefär hur mysig som helst. 

Daniel och Harri. 
 




Ibland måste man sluta springa runt, runt, runt och vila lite, även fast man är valp. 

Maia! Och Daniel. 

Eftersom vi var vid stranden skulle det ju såklart badas. Blixten var lite havsrädd, men Harri var desto modigare. 



Tillslut simmade han runt och blev helblöt. 

Efter hundhänget träffade jag och Daniel upp Sverker utanför Max, köpte hamburgare och gick till Slottsparken för hamburgerpicknick. Det var gott.


Daniel. 

Och Sverker. 


Jag hade på mig en alldeles sprillans ny kjol. 

Lite vin dracks det också. 

Jag matchade nya kjolen med silvertröja och hund. 

Sedan blev det kväll och sedan fredag och då regnade det så mycket att vi fick panikköpa ett paraply innan vi hoppade på tåget till Kalmar och Öland. Men det kommer i ett annat inlägg.

2 kommentarer:

Christin sa...

Fint med Malmö!!!

Maia sa...

Åh vad fina bilder! Åh!