fredag 10 juni 2016

Hon provade att bära barnet i bärsele - och ni kan inte gissa vad som hände sen

Jaha, där går du med en käck liten ryggsäck, tänker ni. Nähärå, det är faktiskt inte alls en rygga, det är ett prima bärsele! Ja, jag har blivit med bärsele. (Och när jag säger "blivit" menar jag köpt för dyra pengar, mvh tack för skatteåterbäringen.)

I vart fall så provade jag och Smulan det häromkvällen och det var både skoj och praktiskt! Jag har faktiskt på mig det as we speak, med bebis sovande i. Så himla toppen att ha två armar med tillhörande händer fria. Typ för att kunna blogga eller köra en tvättmaskin eller annat SKÖJ. Ganska mycket av en game changer!!


Titta vad nöjda vi är!


 Bärselet har än så länge visat sig vara megabra vid hundpromenader (skitsvårt att gå med vagnen i skogen!) samt inomhus hemma när Smulan vill vara näranära och förälder vill kunna göra annat än bara hålla (det blir liksom tungt efter ett tag). Barnet verkar gillat att bli buren på detta viset och har än så länge somnat varje gång. Tummen upp för det va!

2 kommentarer:

Lennart sa...

En sån sele hade mamma när min lillebror kom till världen. Det var 1975. Hon tyckte den var suverän. Använde den väldigt ofta. Pappa brukade ha den några gånger. Då stirrade folk på honom. Har för mig att även min första kusin i Edmonton, Canada bars omkring i en sån. Även han är född i början av 1975. En väldigt praktisk sak. Har hört av min bror att barnsaker är snordyra. Han och hans sambo har två små tjejer. Det kostar med barnvagn, barnstolar i bilen osv. Själv har jag tyvärr inte kunnat bli pappa, mina spermier verkar inte vara tillräckligt bra. Misstänker att det är därför tjejerna har lämnat mig.

Anonym sa...

Världens bästa grej! Mitt barn är drygt 1,5 år och jag bär fortfarande honom i sele eller sjal flera gånger i veckan för att söva, mysa, transportera oss smidigt och eller helt enkelt förenkla dribbliga vardagssituationer!/Matilda