lördag 8 augusti 2015

Sommarutflykt till Gripsholms slott

Den 25 juli regnade det och vad passar bättre en regnig dag än en inomhus utflykt? Jag, Daniel och David packade in oss i bilen och for en timme till Gripsholms slott. Tyvärr var vi inte de enda sommarfirarna som hade den tanken, så vi fick trängas med folk hela dagen. Redan på parkeringen började husbilsgubbar tjura med oss, men vi klarade oss helskinnade och kunde börja slottsfärden.



Jag har varit på slottet en gång tidigare, när jag gick i typ mellanstadiet och var på skolresa. Men det var mycket större och ballare än vad jag mindes.



Vi tog ingen guidad tur, utan gick runt själva och tittade på prakten (själva är ju en överdrift. då det alltid var folk överallt).



Jag gillade alla rum med flådiga och överdådiga tapeter. Liksom sammetstyg på väggarna, som suttit där i hur många år som helst.







Gripsholmslejonet var ju helt klart en av höjdpunkterna!!







Jag älskar att åka på små utflykter i närheten. Det finns så mycket fint och kul att titta på och livet känns så lyxigt nu när vi har bil!

1 kommentar:

ISA sa...

men gud! fick mysteriet på greveholm feeling!? mycket bra betyg tror jag ;)