torsdag 8 maj 2014

You're a virgin who can't drive.

Häromdagen såg jag att bästa Clueless låg på Netflix, så jag passade givetvis på att se den. Igen. Det är en riktig 90-talsklassiker och alldeles fantastiskt bra. (Minns ni att den fanns som tv-serie också, fast utan Alicia Silverstone? Kollade på den hela tiden.)

Clueless är en citatmaskin, vilket vi alla vet, men den är också fylld med dösnygga outfits (som vi också alla vet). Outfits som Cher väljer med sitt klädväljardataprogram!! Hur ballt var inte det 1995?!




Kläderna är helt magiska. Jag ska helt klart börja använda helmönstrade outfits, samt linne över t-shirt. Just linne över t-shirt är så himla mycket 90-tal för mig. Det bar jag ungefär hela tiden, och det bara måste jag börja med igen. Dösnyggt ju.




Cher är ju ball så det inte är klokt, och henne älskar en ju bara. Men vi får ju också träffa en ung Paul Rudd. Vilket inte är helt fel.


Filmen är full av stora, tjocka, vikbara mobiltelefoner och personsökare. Personsökare! Sån himla bra och värdelös grej. (Som jag aldrig nånsin fattat hur de egentligen funkar?)



Älskar typ alla outfit Cher bär. Allra särskilt alla svart-vita kombinationer. Som megakort kjol, stor, vit kofta och en enorm, vit scrunchie i håret.


Och gympakläderna! Kan vi titta lite på gympakläderna?! Hel fantastiska. Linne över t-shirt! Mobilväskan! Tjejen som bär en hel silveroutfit! Knästrumpor! Cykelbyxor!



Cluelessa Tai kommer till skolan och Cher får göra det hon gillar bäst: en makeover! Bort med oversized, rutig flanellskjorta och fram med magtröjor!


(Colaburkarna i håret!!)







Transparent skjorta, knästrumpor, silverskor. Och långa håret som hon kan flippa exakt när hon vill.





Okej, många bilder, men det är ju helt klart värt det. Så mycket snyggt.

Inga kommentarer: