måndag 19 maj 2014

Lite uppfriskande reklambilder

Eftersom jag numer bor så att jag har en liten tomt, så har jag också lite gräs på den tomten och det gräset måste klippas. Tydligen är det sånt en får hålla på med när en bor så här. I lägenhet var allt sådant så mycket lättare. Men i vart fall så surfade jag runt på nätet efter en gräsklippare och ramlade över lite reklambilder.



De här två bilderna med en glad kvinna som klipper gräset var de enda bilderna för just den här modellen. Det gjorde mig lite glad. Lite varm och gosig, sådär. Jag trodde att det bara skulle vara bilder på gubbar och män och karlar med olika tuffa gräsklippare. Det finns säkerligen många sådana bilder också i gräsklipparvärlden, men jag tyckte de här var så uppfriskande.

Klart som tusan att kvinnor också klipper gräsmattan! Det är en så jäkla illa tvungen till om en vill ha en fin trädgård. Det här gräsklipparmärket hade många fler bilder på andra kvinnor som alla ägnade sig åt gräsklipperi. Det fanns några bilder på män också, och de var exakt lika leende och glada över att klippa gräsmattan som kvinnan är. Lite töntnivå på just leendet, så jävla kul är det inte att klippa gräsmattan, men toppen ändå att mannen såg lika töntglad ut.

Nu vill jag se reklam för trädgårdsartiklar där kvinnan typ klipper häcken med nån stor och högljudd maskin och en man sitter på huk och påtar i rabatten eller nåt. Samt reklam för grillar där det inte bara är nån Per Moberg-kopia som står för grillandet. Sen är jag nöjd. (Haha, jag kommer aldrig va nöjd!!)

(Jag gillar även att hon har på sig skyddsglasögon. Safety first!)

Bilderna hittade jag på bauhaus.se, förresten. 

2 kommentarer:

Linnea sa...

Äntligen! Ingen sexualisering, inga överdrivna poser, ingenting. Skönt.

Anonym sa...

Hej Kajsa!

Vad kul att du gillar vår marknadsföring. Vi tycker precis som du att det inte är något konstigt med kvinnor som använder verktyg och maskiner.

Spana även in vår reklam för grillen Topspin (i reklambladet och på stortavlor runt om i Stockholm), där BAUHAUS-mamman står för grillandet.

Med vänliga hälsningar,

Emmy (BAUHAUS)