fredag 20 augusti 2010

om filmer gjorde på 90-talet

jag älskar filmer gjorda på 90-talet. de är så sjukt snygga. och har liksom en speciell känsla. igår mindes jag en av mina bästa 90-talsfilmer, girl. en gång i tiden ägde jag den filmen, men nu vet jag inte alls var den är. visserligen var den en vhs och jag har ingen sån spelare, så det spelar väl ingen roll ändå. i alla fall kom jag på att jag ville se den, och därmed köpa den. men den var slut överallt och gick inte att köpa längre. men tänka sig, jag hade sån galen tur att nån hade laddat upp hela filmen på you tube. älska internet!

andra galet bra 90-talsfilmer är ju:
i know what you did last summer
i still you know what you did last summer
scream 1 & 2
the craft
practical magic

eller okej, jag kanske mest gillar skräck/mördar/häx-filmer.

Inga kommentarer: